Somewhere over the rainbow

Är det bara jag eller är det svårt att lära känna nya personer nu för tiden?

Förmodligen är det bara jag.

Men hur som helst.

Alla människor har sitt egna ordförråd, sina egna skämt, sina egna sätt att uttrycka sig och sina egna kroppsspråk.

Till exempel så sa Evelina nyss:

"Jag måste mm mm min layout är ju fräsig."

Jag förstod precis vad hon menade.

Petra brukar säga saker som:

"Så gick jag dit med henne och mmhm"

Det är dock lite svårare att förstå, men jag förstår oftast vad hon säger.

Detta är personer jag har känt i FYRA år.
Ska det alltså krävas fyra års vänskap mellan två personer för att man ska förstå varandra?

Att ens folk försöker lära känna nya människor nu för tiden.

Det borde finnas ett ställe på internet där man kan möta nya människor, där man slipper pinsamma tystnader (man kan ju bara logga ut när man får slut på samtalsämnen, och sedan skylla på att internetet inte fungerade som det skulle), där man har massor av vänner (Jo, men vi hälsade ju på varandra på en fest för två månader sen, då kan vi bli vänner), där man kan vara social lite när man känner för det, utan att lämna lägenheten och där man inte behöver bli tillfrågad vad man åt till frukost, utan bara kan skriva det så att intet ont anande människor tappar vad de lärt sig på femte klass mattelektioner för denna nödvändiga informationen som jag ville att alla skulle veta.
Det borde verkligen finnas en sådan sida.

Eller vänta nu.

Jag är inte alls trött på facebookhysterin.

Nejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0